Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Töltőt, minden lakóparki beállóhoz!

2024. április 04. - Várkonyi Gábor Autóblog
Szűk két hete a Metrodom IN/CHARGE sajtóesemény moderátora lehettem, ami egy igazán megtisztelő felkérés volt a szervezők részéről. Autós konferenciák és események moderálása kapcsán van már jó pár éves rutinom, de ebből a szerepből soha nem léptem ki eddig, ezúttal azért tettem kivételt, mert bár szűkebb értelemben ez valóban nem egy autós esemény volt, de nagyon szorosan kötődött ahhoz, ami az autózás egy kifejezetten fontos kérdése: a töltés, nem családi házas lakókörnyezetben.

434832316_931370042112611_5239346290892452757_n.jpg
A villanyautóval kapcsolatos véleményemet talán már jól ismeritek, szenteltem rá pár évet, hogy kifejtsem, hogy ellenzője vagyok a szélsőségesen pozitív bemutatásának, főleg kényszerítésének, de üdvözlője vagyok a városi környezetben a villanyautózásnak, és egy érdekes és szerethető alternatívának tartom a villanyautózást, bizonyos körülmények között.

Mindennek az alapja, – számomra – hogy otthon lehessen tölteni az elektromos vagy a PHEV autót. Enélkül a lehetőség nélkül az egyébként is nagyobb tudatosságot igénylő használat szerintem átlépi a kényelmetlenségnek azt a fokát, amit átlag felhasználó el tud viselni.

Családi házas környezetben az otthon töltés nem okoz gondot, ezért vettem 8 éve az első villanyautómat – városi közlekedésre –, de lakóparkokban, toronyházakban ez egyáltalán nem evidencia, amellett sem, hogy egyre több helyen van néhány töltő ilyen helyeken a mélygarázsokban.

Az, hogy minden egyes parkolóhelyre telepítenek egy töltőt, eddig itthon példátlan. A Metrodom felkérésére az esemény moderálása kapcsán ezért mondtam igent. Érdekelt, hogy ez milyen gazdasági számítás alapján jött ki a beruházónak, milyen célcsoportot akartak ezzel elérni a vevőik "körül", és műszakilag, valamint áramellátás kapcsán mindez hogyan valósult meg, és volt-e benne magyar fejlesztés.

434603830_931370132112602_5041109937975829461_n.jpg
A lakópark első elkészült fázisában 336 helyre építették ki a töltőket, és összesen 400 kW teljesítmény áll rendelkezésre ezek kiszolgálására. Több, mint 800 hely lesz a vége, és a lakók ráadásul a piaci ár alatt fognak tudni tölteni.

Minden épületben 1-1 komoly ipari PC végzi a töltésmenedzsment feladatát, hogy reggelre valóban minden autó fel legyen töltve.

A céges/magán elszámolás kérdése is megoldott.

A kerekasztal beszélgetésben a Metrodom részéről Pongrácz Tamás fejlesztési igazgató vett részt, rengeteg műszaki kérdést mesélt el. A KIA Hungary elnöke, Nagy Norbert az elektromos meghajtású autók piaci helyzetét és jövőjét fejtette ki, a cég biztosította a bemutatóhoz a tesztparkot. Hoffmann Zsolt a töltőrendszert szállító Smart Digitál ügyvezetőjeként főképpen a töltésirányítási rendszer kihívásait és innovációt ecsetelte.

Engem lenyűgözött a technika. Nem egy olcsó megoldás, és érdekes látni, hogy ilyen többletszolgáltatásokat miként fogad a piac, egy ingatlanfejlesztésnél.

434833711_931370262112589_3868358023685065215_n.jpg

434834157_931370342112581_6402315829930501840_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1718370785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása