Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

3,5 milliárd dolláros Ford beruházással épül akkugyár az Egyesült Államokban

2023. február 14. - Várkonyi Gábor Autóblog

3,5 milliárd dollárt invesztál a Ford egy Michigan állambeli új akkucella gyárba.

329830574_2352341548254230_4935310026099249727_n.jpg

Ezt egy detroiti sajtótájékoztatón jelentette be Bill Ford. "Motorcity", valamit az azt körülvevő "rozsdaövezet" évtizedek óta hanyatlik, amióta az amerikai autóipar a termelést költséghatékonysági okokból mexikói és tengerentúli gyárakba szervezte ki.

Az amerikai kormányzati törekvések Trump óta, és a Biden adminisztráció alatt is arról szólnak, hogy a kiszervezett gyártási kapacitásokat visszahozzák az Egyesült Államokba, protekcionista lépésekkel védjék a saját piacukat, és "kapun belül" tartsák az értékláncot, egy kialakuló gazdasági háborúban Kínával. Pontosan tudják, hogy a világ változásával még inkább igaz lett mostanra, hogy ahol a termelés, ott a jólét.

Az "IRA" keretein belül bődületes mennyiségű pénz ömlik a gyártókhoz annak érdekében, hogy minél több akkugyár épüljön Amerikán belül. Minden egyes ilyen beruházásáért ádáz harc folyik, még az államokon belül is, további közvetlen hozzájárulásokkal adófizetők pénzéből, valamint adó könnyítésekkel.

Michigan kormányzója egyenesen arról beszélt a Ford beruházása kapcsán, hogy "új szilícium völgyet" akarnak építeni az államban.

A Ford egyébként LFP valamint NCM akkukat egyaránt akar majd készíteni itt, F 150 Lightning valamint Mustang Mach-E modellekhez. LFP akku gyártási kapacitás kapcsán 35 GWh teljesítménnyel a világ legnagyobb ilyen jellegű létesítményei közé fog tartozni a gyár.

Kína nyomul. Amerika körbebástyázza magát, és bőkezűen dotálja a saját iparát. Európa meg.... oh, igen. Tárva nyitva tartja a kapuit, és örül annak, hogy kevesebb autót gyárt.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7418049190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gdp 2023.02.14. 23:24:15

Debrecenben a CATL mellett a BMW is gyárat epit ne felejtsuk el. VW 14%-ban a nemet allam tulajdona, nem rughat ki munkasokat, tehat a termelest sem epitheti le. Meg ami kinaban 40.000 usd, az valahogy 70 lesz mire ideer (lasd byd). Mindenki megtesz amit tud. A CATL mellett ne felejtsuk el a NorthVoltot sem, ami meg skandinav. Nem mellesleg Biden ezzel az europai gyartoknak is kedvez, ismetelten a BMW-t tudnam hozni peldanak aki az usaban is villanyauto termelest, es hozza szukseges akksi gyartast epit ki. Nem tudom az az erzesem valahogy hogy lassan ez a Blog a hetkoznapi frusztracio levezetesenek az eszkoze lesz. Ha tul sok a villany az EU-ban az a baj, ha tul keves az, ha nincs eleg vam az is baj (nem mintha igy is barki akarna kinai kocsit venni...). Abba meg bele se gondoljunk ha az EU elkezd peldat statualni a kinai kocsikkal sokkal jobban tokon szurja magat mint igy. A nemet luxusautok 30-40%-at ott adjak el. Kinanak europabol toredek annyi bevetele van, mint forditva. Uccso megjegyzes, a cikkben emlitett Ford is CATL akksit fog venni...
süti beállítások módosítása