Kétségkívül a jó hírek közé tartozik az elektrifikáció kapcsán az, hogy még akkor is, ha csupán hologramjai lesznek egykori önmaguknak bizonyos márkák, legalább fel lesznek támasztva a sírból.
A Lancia mindig különleges helyet foglalt el a szívemben, és ez már sosem fog változni. Az európai ízlés, a mérnöki kreativitás, az életöröm és az elegancia megtestesítője a Lancia, a legfényesebb sikereinek csúcsán ugyanúgy, mint legsötétebb korszakában. Egy bizonyos tartás, különcség és önbizalom kellett ahhoz, hogy valaki ezt a márkát válassza, egy igazi rajongó pont ezért érti meg magát jól mondjuk egy SAAB-os vagy Jaguar-os kollégával. Azt, hogy mi mindent köszönhet a világ autógyártása ennek a kicsi, de mégis jelentős márkának, minden autóbolond röviddel az "ébredése" után magába szívja, mint alapvető tudást.
Nem tudok elfogulatlanul beszélni a Lancia történetéről, és arról, hogy miről szólt ez a márka.
A Stellantis meglepő módon úgy érzékeli, hogy a DS mellett elfér még egy olasz DS-ként pozicionált márka is. Ez lenne a jövőben a Lancia, amely az egyen villany technika kapcsán többé már biztosan nem a műszaki csemegékről lesz ismert, de ezt a státuszt a FIAT uralma alatt egyébként is szépen lassan veszítette el az évek alatt, mígnem a megszűnés határára, az olasz belpiac lélegeztetőjére került egy szem városi kisautóval.
2024-től kétévente jön majd egy új modell, először az Ypsilon, majd egy SUV, majd egy új Delta következhet az ismertetett tervek alapján, 2026-tól tisztán villanyos márkaként folytatják.
Én örülök. Ha már a technika "egyen" lesz a jövőben, legalább maradnak még opciók arra, ha valaki ki akarja fejezni tüntetőleg az individualizmusát is.
Teljes nyilatkozat itt.