Régóta készül a tőzsdére a svéd Volvo, az elmúlt időszak turbulenciái kicsit késleltették a folyamatot.
Hétfőn Göteborgban bejelentették, hogy még idén szeretnék az első kereskedési napot lezárni a Volvo részvényekkel. A stokholmi tőzsdén és a Nasdaq-on lesznek jegyezve a papírok, a cég többségi tulajdonosa, a kínai Geely a saját részvénycsomagjának egy részét is eladja. 2,5 milliárd dollárt várnak a Volvo Cars részvényeinek egy kisebb csomagjáért, a teljes értékét nagyjából tízszer ennyire tartják a cégnek. A tehergépjármű részleg szintén kínai érdekeltség, és már korábban leválasztották a személyautó részlegtől.
A befolyó pénzt arra használnák, hogy a gyorsan változó autóipari környezetben az új trendek élén tudjanak operálni. Ez elég jól sikerült a viszonylag kicsi svéd gyártónak azóta, hogy a kínai tőke mögöttük áll. Többé-kevésbé sikerült elérniük az éves 800 000 darab eladott autóról szóló céljukat, ami hatalmas ugrás a Fordos időkhöz képest. A redukált motorkínálat, az újszerű kezelési koncepció, a remek formatervek, a redukált értékesítési költségek és újszerű utak és koncepciók az autóhasználatra mind-mind megjelentek az elmúlt években a Volvo-nál, ráadásul már amerikai gyáruk is.
50% tulajdonuk van a Polestar márkában, amit alapvetően eleve velük azonosít a nagyközönség. A cég 4 éve lett leválasztva a Volvóról, és szintén tőzsdére készül, mint innovatív elektromos márka. Önmagában majdnem az anyacég értékével vetekedő a becsült értéke a Polestarnak.
11 éve a Li Shufu cége, a Geely 1,8 milliárd dollárért szerezte meg a Fordtól a Volvót. Jó befektetésnek bizonyult a számok tükrében, amihez értelemszerűen kellett a márkába invesztált hatalmas pénz, és a modellpaletta valamint a márka imázsának radikális megújítása.