A mindig pragmatikus Oliver Zipse a "Passauer Neuen Presse" hasábjain ismét hitet tett a BMW stratégiája mellett, amely kimondottan arról szól, hogy a konkurensekkel ellentétben nem dobálóznak kitalált dátumokkal annak kapcsán, hogy mikor "szállnak ki" a belsőégésű motoros autók fejlesztéséből.
Zipse szerint "zsugorodási kurzuson" van az a vállalat, amely mesterségesen, idő előtt hagy fel bizonyos technológiák kínálatával, hiszen a végen "az ügyfelek döntenek arról, hogy mit akarnak", és eltérő sebességű transzformációt figyelhetünk meg a villanyautózás felé különböző piacokon. Zipse szerint ez sok helyen akár teljesen le is zárulhat 2030-ra, de nekik 140 piacot kell figyelniük globálisan, és ezek többségében nem az lesz a helyzet, hogy a következő évtized közepére megtörténik az átállás.
Ha idő előtt sietnének elhagyni valamit, amire van igény akkor Zipse szerint az eddigi volumenük minimum feléről le kellene mondaniuk, mert a realitás az, hogy a világpiac 2030-ra legfeljebb a felében lesz elektromos azokon a helyeken, ahol a legtöbb autójukat eladják.
A BMW-t nehéz lenne azzal vádolni, hogy elaludták a villanyautózás témáját, az elsők egyike volt a konszern az i sorozattal. A Toyotával együtt jelenleg a nagy tervek helyett a realitás hangsúlyozásával igyekeznek kommunikálni a kérdésben, ami számomra szimpatikusabb, mint a tét nélküli nagy bejelentések sorozata, amit sok helyen tapasztalhatunk mostanság.
Forrás