Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Lép a verda
A mundér mögött
2010. május 21.

Miért érzik a rendőrök, hogy ők minden törvényen felül állnak? Fejet elfordítva mászkálnak a városban, mint Torrente, az örök zsaru, hogy azután a  statisztika érdekében jelentéktelen dolgokra fecséreljék pénzünket. Hiába a kormány hangzatos lózungjai, a rendteremtést a fejekben kell elkezdeni, arany igazság.

Szerda reggel. Szokásos ima az esőistenhez, hogy ma ne, mert amúgy környezettudatos városlakó révén motorral járok. Persze nem jön be, idő megy, tárgyalás esedékes a délelőttre, uccu neki, mégis próbáljuk meg a motort. Füves kertben eltaknyolás, káromkodás, kocsi kihoz a garázsból, telefon, kések kicsit, tekintettel a körülményekre. Ehhez képest meglepetés, a budai oldal járható! Egész a Szabadság hídig, mert itt azután elképesztő a káosz. Nem vicc, 30 perc alatt tettem meg az utat a Vámház körúttól a Kálvin térig. Félúton észre is veszem az okot: egy forgonnyi rendőr az út közepén, ami amúgy is járhatatlanul szűk, és egy szerencsétlen teherautóst szívatnak valami ürüggyel. Biztos nyomós okuk volt rá, na de bakker, ezért állnak a kocsik, az egész sor órákig a dugóban? Most komolyan, nem lehet ezt máshol elintézni, csak pont az út közepén?

Azt hiszem, hasonló szituációval mindenki találkozott már, az értelmetlen bürokráciától, a látványos tenni akarástól és az erőltetett intézkedésektől sokunk fejében leszáll a lila köd. Ha lenne egy fórum, ahol szabadon feltehetné a kérdéseit, ön mit kérdezne az illetékesektől? Hogy miért lesben állva, kamu vagy elfordított tábláknál mérnek? Mert mérni kell, ez nem vitás. A nagy kaszálások helyett a prevencióra kéne helyezni a hangsúlyt. A fentebb említett szituáció miatt a Lónyai és Vámház körút kereszteződésében óriási a dugó, persze forgalomirányító rendőr sehol, pedig a szakasznyiból egy észrevehette volna magát. Egyébként is, magyar sajátosság a kereszteződésbe behajtani pirosnál, hogy azután feltartsuk a forgalmat bambán és meredten bámulva a semmibe. Mert elvétve látni ugyan posztoló rendőrt ilyen helyzetben is, de az olyan nagy kincs, hogy nyilván múzeumban őrzik.

Kamerarendszer a renitensek kiszűrésére? Pfff… Maximum az ombduccman emeli fel a hangját a jogállamiság védelmében. Hogy minket ki vagy mi véd, az nem számít? Hogy miért kell a belső sávban vánszorogni maxra terhelt Focusszal, 40-nel, feltartva a sort, mert ugye ki mer megelőzni egy rendőrt? Ki tudja, okkal megy annyival vagy csak lesben áll egy cápa, áldozatra várva? Hogy miért kell dugóban kocsisort előzni, buszsávból szirénával, piroson átmenni, de utána rögtön kikapcsolni és békésen poroszkálni? Árpád-hídon belső (!) sávban igazoltatni?

Félreértés ne essék, nem a rendőri, az autósok ellen irányuló intézkedések ellen kampányolok (van félnivalóm, hozzáférhetnek az adataimhoz), hisz' biztosan van elég dolguk azon kívül, hogy engem idegesít a túlzott jelenlétük, ami nagyfokú semmittevéssel párosul, csak azon morfondíroztam visszafelé a dugóban (naná), hogy mit  bír még el a magyar autóstársadalom és infrastruktúra jelen helyzetben?

Nincs min csodálkozni, ha az egyszerű magyar autós hasonlóképp tesz, hiszen azt látja, vannak, akiknek mindent szabad! Teszik mindezt a mundér mögé bújva... Megtehetik mindezt? Az illetékesek miért nem arra költik adóforintjainkat, hogy tanulmányozzák, más nagyvárosokban ez hogy működik? Mert ott is van dugó, de alternatíva is. Plusz tudatosság az emberekben, még inkább a rendőrben. Ez a dolga. Társ, megkerülhetetlen ugyan, de partner. Partner a közlekedésben, a problémamegoldásban. Elöljáró, hiszen elöljár. Lehetőleg jó példával. Mert ki más formálja a közvéleményt ennyire direktben? Egy jól működő rendszerben jól működő individuum lehetne, akire számíthatunk, aki nem tesz keresztbe. Nem várok se többet, se kevesebbet, mint ami a dolga. Ja, persze, ahhoz tenni kellene valamit. Rendet a fejekben, átkonstruálni, rekonstruálni.  Építeni, beruházni, korszerűsíteni, ami pénz.

A fejben a takarítást el lehet kezdeni, elég, ha mindenki magába száll pár percre és megfogadja, hogy holnap másként cselekszik majd. Lehet, hogy itthon fordítva sül el a dolog, és a polgár jár majd elöl jó példával. A pénzzel sincs gond, azt majd kifizetik a bárgyú autósok, mert autózni úgyis kell, nem?

Farkas András

Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
85%

Cinikus 2010. december 12. 10:21
Igen egyetértek a szerzővel, gondolkodni kell. Nem csakl a polgárnak, hanem a hatóság képviselőinek is. Sőt, nekik kell csak igazán. Sajnos a cikk illetve a komment példái általánosak. Évtizedek óta nem értem, hogy miért nem változtat a rendőrség hozzáállásán. "Fejétől bűzlik a hal", de ez esetben a farka (a végrehajtó állomány) is "büdös". Végigvezetek Nyugat-Európán úgy, hogy nem érzem azt, hogy a közlekedési rendőrök "vadásznának" rám. Sőt (leírni is bizarr), segítenek. Aztán jön, hogy "üdvözöljük Magyarországon" tábla, és rögtön érzem a rendőrökön, hogy "legszebb hivatás a szívatás".
kabrió 2010. november 15. 10:32
Itt nálunk még mindig jó balkáni szokás szerint a hatalom büntet és nem szolgáltat - elsősorban.
Gábor 2010. július 12. 12:07
Egyszer a Fiumei úton haladva azt láttam, hogy a rendőr minden megkülönböztető jelzés használata nélkül, balra nagyívben, záróvonalon, villamos sínen át befordul a benzinkútra. Elszállt az agyam, fölhívtam az ügyeletet. Mi volt a válasz? "Bűncselekményhez mentek a rendőrök, nem akartak feltűnők lenni..." Ja. A benzinkúton az egyik kollégájuk halálos sebet ejtett egy agresszív fánkon és mentek, hogy a fánk társait is elintézzék. Azóta is számtalan hasonló esetet látok. Más: ha a rendőr nem akar épp téged szívatni azzal, hogy lassan megy, akkor tuti, hogy gyorsabban megy a megengedettnél. Persze villogó és sziréna nélkül...
Farkas Andás 2010. május 21. 22:42
odserver!látom vetted a lényeget. Hosszabb külföldi létem során ha mást nem, egy kicsit tudatosabb gondolkodást hoztam haza. Ingyen volt és azóta is próbálom a magam módján az emberekkel megértetni, de nem könnyű. Szerencsére vannak fórumok, ahol ezt megtehetem. Mert én még remélek..
observer 2010. május 21. 18:03
...nekem meg az tetszik, amikor az autópálya felhajtójánál, a sraffon állva, egymás felé fordulva vidáman beszélgetnek, mellettük pedig ott dönget a sok versenyző, mert miért ne?..
Fotók

Én is hozzászólok...
Neved: 
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto
Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!

Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar