Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

AutoMobil Facebook oldal AutoMobil Youtube csatorna AutoMobil IWIW klub AutoMobil Twitter csatorna
2014. április 25. péntek
Teszt: Citroen C3 e-HDi 90

Teszt: Citroen C3 e-HDi 90

Csinált a Citroen egy nőies külsejű kisautót, férfias vezethetőséggel. Egész jó párosítás.
2012. március 22. - Gellér Attila

Külső

Az új Citroen C3 gyakorlatilag nem sokban különbözik elődjétől, pedig teljesen újratervezték. Ha egyébként nem lenne világos, a méretadatokból ez egyértelműen kiolvasható, a tengelytáv minimális növekedése mellett a karosszéria látványosan kiterebélyesedett.

Ugyan az autógyártók nem szeretik az efféle skatulyázásokat, a C3 továbbra is Az Igazi Női Autó, csinos, aranyos, tökéletesen látszik, hogy a tervezésnél nem a férfiak szívét próbálták meghódítani. De ez nem is baj, második autó is sok családba kell az anyukáknak.

Belső

Nagyon jót tett a belső térnek, hogy nagyobbra szabták a karosszériát, nemcsak elöl van hely, hátul sem kell szorongani. A fej- és lábtér megfelelő méretű, az ülések tömése átlagos, de semmiképp sem kényelmetlenek. Nem lehet panasz a felhasznált anyagok minőségére és az összeszerelésre sem, a hangulat viszont lehetne kicsit vidámabb, ötletesebb formákat is kaphattak volna a műszerek.

Nagy dobás a C3-hoz rendelhető Zenith panoráma szélvédő, az elöl ülők feje búbjáig nyújtózó üvegfelület pazar kilátást és térérzetet biztosít, még a valamivel nagyobb szélzaj ellenére is megéri a 109 ezer forintos felárat. Ha nagyon süt a nap, a tetőkárpitból előhúzható árnyékolóval lehet segíteni a helyzeten. Az autó csomagtartójával sem okoz csalódást, kereken 300 literes, ekkora tér bőségesen elegendő egy nagybevásárláshoz is.

Motor, fogyasztás

Az autóra aggatott mikrohibrid jelölés erős túlzás, az e-HDi változatok valójában az alapfelszerelésként járó start-stop rendszerrel tudnak többet az alapmodelleknél. Az 1,6 literes dízelmotor 92 lóerős változata mindenféle túlzás nélkül tökéletes választás a C3-hoz, dinamikusan, agilisan mozgatja az autót, a nőies karakter mellé játékosságot ad. Szinte soha nincs olyan, hogy kevésnek érződik a motor, bőven van benne tartalék, nagyobb dízeleket megszégyenítő rugalmassággal reagál a gázadásra.

Az utastérben nem tolakodó a hangja, jók a szigetelések. Mivel az autót még a nappal is mínusz tíz fok alatti hidegrekordokban próbáltuk, a start-stop rendszer működéséről nem nagyon tudunk beszámolni: állítólag nagyon jó, nálunk érthető okokból nem tudott annyira felmelegedni a motor, hogy a rendszer is teljes erővel beindulhasson. Néhányszor bekapcsolt, olyankor nem volt vele gond, a kuplung lenyomására rögtön felbrummogott a motor. A farkasordító hidegben szó sem lehetett a gyári fogyasztási érdekek reprodukálásáról, a kicsivel hat liter feletti átlagot az időjárásnak tudjuk be.

Vezethetőség

Bizonyos szempontból furcsa autó a C3-as, nőiességét mindenképpen kompenzálni akarták a mérnökök. Sikerült is nekik, az autó vezethetősége egy vagány, férfias modell karakterét hozza. Többé-kevésbé sportos a futómű, de inkább kompromisszumos a hangolás, hogy mindenkinek jó legyen, viszont a legkisebb kormánymozdulatra is csibészesen ugrik a C3-as.

Ez a játékosság minden arcra mosolyt csal, az autóban ülve el is hisszük a gyártók által sokat ismételgetett mantrát, miszerint nincs olyan, hogy női autó. Nem rossz a váltó, de nem is különösebben emlékezetes, francia márkához képest egész jól megvezetett a kar és akadozásra sem hajlamos. Kicsit szomorú, hogy a spórolás jegyében hátulra dobfék került, csak a VTi 120 és e-HDi 110 kivitelekhez jár a tárcsa-tárcsa kombó.

Ár

A C3 árlistája 1,1 literes benzinmotorral és alapfelszereltséggel 2,99 millió forinttól indul, ám ebből a modellből még a klíma is hiányzik. A jól felszerelt dízel tesztautó legkevesebb 4,46 millió forintért szerezhető meg, erre jön még a metálfényezés, a panoráma szélvédő és sok kisebb extra felára.

Ez nem kevés, de a kínált műszaki tartalommal összhangban van, hasonlóan dinamikus, dízel kisautót a riválisok sem kínálnak lényegesen jobb áron.

Összegzés

(Mikro)hibridnek kevés, tisztességes kisautónak tökéletes a C3. Nem egy élménybomba, de azok, akiknek szánták, nagyon fognak örülni neki. Jó a dízelmotor, de azért nagy kérdés, hogy megér-e 600 ezer forintos felárat az azonos felszereltségű, 95 lóerős, 1,4-es benzinmotorhoz képest. Átlagos futásteljesítmény alatt ezt a különbséget nehéz kigazdálkodni, pláne második autóként.

Műszaki adatok

hosszúság (mm)

3941
szélesség (mm) 1728
magasság (mm) 1524
tengelytáv (mm) 2466
csomagtér (l) 300
saját tömeg (kg) 1085
motor S4/8 dízel
lökettérfogat (cm3) 1560
teljesítmény (LE/perc) 92/4000
nyomaték (Nm/perc) 230/1750
váltó kézi/5
végsebesség (km/h) 182
gyorsulás 100-ra (s) 11,3
vegyes átlagfogyasztás (l/100 km) 3,7
CO2-kibocsátás (g/km) 98
alapár (Ft) 4 460 000
Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
100%
Hozzászólás
Neved:
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto: Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Megjegyezzem?
Regisztráció
Céges regisztráció

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, add meg az e-mail címed és elküldjük neked.

E-mail:
Fotók


Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar