Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Motorsport
Michelisz volt a legjobb BMW-s
2011. április 24. - AutoMobil
A zolderi WTCC-hétvégén Huff és Tarquini nyert, Norbi értékes pontokkal gazdagodott.

Száraz, meleg, napos időben indult a zolderi első, repülőrajtos verseny, a túraautó-világbajnokság (FIA WTCC) harmadik futama, amit 13 körösre terveztek - végül 15 lett. A start után a ponttáblán éllovas Huff picit meglépett, Tarquini lökdöste Menut, Michelisz egy helyet javítva feljött hatodiknak, Coronel a 11. kockából hetediknek. Le is rombolta Norbi BMW-jének hátsó lökhárítóját, nyilván nem ezért, ám a 3. körben viszakapta, duplán, sőt.

Történt, hogy Barth valamiért megforgott, Coronel kikerülte, viszont a kerékvető megdobta, ő is kipördült, az érkező Engstler meg derekasan eltrafálta. Plusz még hátrébb Bennani, Tanigucsi és Marchy Lee is kalandozott, roncsok mindenütt, SC a negyedik körben. Sokáig takarítgatták a pályát, csak a 9. körben folytatódhatott a verseny. Muller elkapta Tarquinit, Micheliszt Poulsen addig ölte, míg a 11. körben meg tudta előzni.

Huff nyert (a Chevrolet újfent kisajátította a dobogót), Norbi kormányszervó nélkül hetedik lett (a privátok Yokohama-kupájában pedig második) első BMW-s versenyén. Iszonyatosan elfáradt, válla-karja sajog - mondta később.

Az első futam végeredménye (élcsoport):

1. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 29:18.807 p
2. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.244 mp
3. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.740
4. Tarquini (olasz, Seat Leon 2.0 TDI) + 3.790
5. Monteiro (portugál, Seat Leon 2.0 TDI) + 5.102
6. Poulsen (dán, BMW 320 TC) + 8.987
7. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 10.878
8. Nykjaer (dán, Seat Leon 2.0 TDI) + 12.032
9. Villa (spanyol, BMW 320 TC) + 12.845
10. O Young (kínai, Chevrolet Cruze 1.6T) + 12.901

A második futamra nem tudták összedrótozni sem Coronel, sem Barth kocsiját. Utóbbié lett volna a pole a szombati Q1 alapján. Michelisz eredendően a negyedik, Barth hiányában és Engstler balszerencséjének is hála a második helyről rajtolhatott volna, de a csapat a megengedettnél hamarabb kezdte szerelni az autót, amiért csúnya büntetés dukált (rács vége). Ráadásul ugye a kormányszervó is meghibásodott, s Norbi csak a boxutcából eredt a többiek után. Fényes kilátások.

Az állórajtos második meccsen Tarquini indult az élről, mögötte a három gyári Cruze Huff, Menu, Muller sorrendben. A Seat 2009-es világbajnoka sikeresen verte vissza a csokornyakkendősök támadásait, egy ilyen pályán, mint a szűk zolderi, ezek szerint nincs szörnyű hátrányban a dízeltechnika.

Következő meglepetés: a címvédő Yvan Muller hibázgatott, vissza is csúszott, ki is állt. Időközben Poulsen barátunk is eldobta a 320 TC-t. A 8. körben Tarquini és Huff randevúzott, Huff Chevyjének futóműve bánta. Tarquini és a Leon végigbírta, sőt Menu mögött még egy Seat (Monteiro) felfért a pódiumra.

Michelisz egészen a nyolcadik helyig küzdötte fel magát, grat, ő lett a legjobb BMW-s (ez egyben a bajorok kritikája is), a Yokohamában meg harmadikként zárt. Mindkét nekifutásra abszolút és Yokohama-pontokkal is gazdagodott, jó lesz. Ami a legelejét illeti: továbbra is Huff vezet, de Menu csak egy pöttyre van, Tarquini felszáguldott képzeletbeli bronzosnak, Yvan Mullernek fájhat a feje.

Következik Monza (május 14-15.), ahol állítólag az egyik Seat már megkapja az új 1.6-os, turbós benzinmotort, kíváncsian várjuk. Három hét múlva már Norbi sem a nulláról indul, hogy aztán a júniusi hungaroringi derbin akár...

A második futam végeredménye (élcsoport):

1. Tarquini (olasz, Seat Leon 2.0 TDI) 22:07.752
2. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.448
3. Monteiro (portugál, Seat Leon 2.0 TDI) + 0.886
4. O Young (kínai, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.614
5. Nykjaer (dán, Seat Leon 2.0 TDI) + 5.702
6. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 5.901
7. Dahlgren (svéd, Volvo C30) + 12.353
8. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 16.721
9. Dudukalo (orosz, Seat Leon 2.0 TDI) + 20.141
10. Villa (spanyol, BMW 320 TC) + 28.827

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Huff 70 pont
2. Menu 69
3. Tarquini 51
4. Muller 48
... 11. Michelisz 10

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Chevrolet 156
2. Seat 107
3. BMW 85

A Yokohama-kupa állása egyéniben (élcsoport):

1. Poulsen 26
2. Villa 23
3. Nykjaer 23
... 6. Michelisz 15

A Yokohama-kupa állása csapatban (élcsoport):

1. Liqui Moly Team Engstler 39
2. Sunred Engineering 35
3. Proteam Racing 30
... 5. Zengő Dension Team 14

Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
0%
Hozzászólás
Neved:
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto: Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Megjegyezzem?
Regisztráció
Céges regisztráció

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, add meg az e-mail címed és elküldjük neked.

E-mail:
Fotók


Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar