Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

AutoMobil Facebook oldal AutoMobil Youtube csatorna AutoMobil IWIW klub AutoMobil Twitter csatorna
2014. április 18. péntek
Hamilton nyert, Webber 15 helyet javítva dobogós

Hamilton nyert, Webber 15 helyet javítva dobogós

Lewis Hamilton lehajrázta Sebastian Vettelt a Forma-1-es Kínai Nagydíjon, Mark Webber harmadik lett. Videó.
2011. április 17. - AutoMobil

Összesen négy F1-es futam után, és idén először megverték Sebastian Vettelt: a gumikkal jobban taktikázó Lewis Hamilton a végjátékban simán leelőzte a németet. A Red Bull a taktika mellett a KERS-t okolhatja, a csapatnak egyértelműen sokba kerül, hogy tökéletlenül működik nála a szerkezet.

Mark Webber a 18. helyről startolva lett harmadik, megspórolt minden lágy szettet a versenyre, ami bőségesen kifizetődött. A Ferrari ismét nem fért fel a dobogóra, Massa megint lerajtolta Alonsót, a vége felé második is volt, de nagyon elkoptak a gumijai, így be kellett érnie a hatodik hellyel.

Hamilton a könnyeivel küszködött, midőn készült felmenni az interúszobába. A világbajnokság élmezőnye három GP után: Vettel 68 pont, Hamilton 47, Button 38, Webber 37.

Élő közvetítés

Sanghaban ismét Vettelé a pole, mögüle Button, Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa indul.

Hamiltonnak motorproblémái voltak közvetlenül a start előtt, még a rajtrácson is szerelték a McLarent, melyben légszűrőt cseréltek. "A takarólemezek jó részét le kellett venni, nem volt igazán egyértelmű, mi a probléma, és csak két perccel a boxutca lezárása előtt indulhattam el" - emlékezett később a brit.

Vettel szombaton úgy nyilatkozott: hiába ment minden tökéletesen eddig, az előnyük egyelőre csupán nyolc méter. Jól mondta, a rajtnál mindkét McLaren elhúzott mellette, sőt kis híján Rosberg is, de a Mercedest némi csata után visszaverte. "Mintha a pálya bal oldala lett volna ezúttal rosszabb" - jegyezte meg később a vb-címvédő.

Schumacher is jól rajtolt, öt helyet jött előre, s lett kilencedik. Massa megint jobban indult Alonsónál. Az időmérőt eltaktikázó Webber kemény gumikkal indult, talán megpróbálkozik az egykiállásos taktikával.

Kobajasi westernesen előzött, nagy porfelhőből előbukkanva fékezte ki Alguersuarit. A japán aztán Schumacher nyomába eredt, aki beszorult a két Force India mögé.

Hat kör után Button, Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Alonso, Di Resta, Sutil, Schumacher, Kobajasi. Az élbolyban nincs támadás, de csak másodpercesek a különbségek.

Alguersuari kerékcsere után jobb hátsó nélkül jött vissza, kicsit küzdött a kocsival, aztán félreállt.

Rosberg feltartotta kicsit a Ferrarikat, de a 13. körben kiment a boxba. A két Sauber közben továbbra is kiaknázta a gumikímélő kocsi előnyeit.

Őrültet a boxkiállásoknál: Hamilton nagyon csúszkált, de Button ment be a McLarenhez, illetve először a Red Bullhoz, a szerelők integettek neki, hogy menjen tovább. A közvetlenül Button mögött érkező Vettel megelőzte, a csúszkáló Hamiltont Massa megelőzte, a nagyon korán kiálló Rosberg viszont átvette a vezetést. Alonso jól is kijöhetett volna a felfordulásból, de túl sokáig maradt kint, maradt a többi menő mögött.

Húsz kör után: Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso, Di Resta, Sutil. Alonso támadta Schumachert, Rosberg pár másodperces előnye szépen olvadt.

Webberre féltávnál rászólt a csapat, hogy nem használhatja a KERS-t. Button már 24. körben kijött a második szett lágy gumiért. Gyorsabb is volt náluk egyből, ment is utána mindenki más, csak az első kiállásokat is később bonyolító Ferrari maradt tovább. Az új sorrend: Vettel, Massa, Alonso, Rosberg, Button, Hamilton.

Alonsót kint tartani rossz üzlet volt: esett vissza, talán megpróbálkoznak eggyel kevesebb kerékcserével, de rengeteget veszít körönként a spanyol, akit Rosberg és a két McLaren is kielőzött. Vettel, Alonso és Massa is kemény gumit kapott.

Petrovot szépen lehagyta Schumacher, Webber viszont kínlódott az orosszal másfél kört. Pár körre rá Webber beérte a németet, egy kör szenvedés után faképnél hagyta.

Hamilton Buttont hagyta le, majd a kerékcseréje is jól sikerült, úgy tűnik, Schumacher kivételével az utolsó 17 körben már senki nem vált az élbolyból.

Rosberg Hamilton elé érkezett vissza, keményen kivédekezte, ám két körre rá Maldonado pont elé érkezett a boxból, Hamilton ekkor már annyira ráesett, hogy a német nem tudott védekezni. Hamilton felkapaszkodott Massára, Rosberg Mercedeséből fogyott az üzemanyag erősen.

Sorrend a hajára: Vettel, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Alonso, Webber, Schumacher. Kissé hátrébb Heidfeld és Perez koccant.

Kilenc körrel a leintés előtt Hamilton a célegyenesben megverte Massát, mehetett Vettel után szabadon. Massa pedig nem nyugodhatott: Rosberg akarta előzni, de elfékezte magát, helyette a brazil megkapta a nyakába Buttont. Webber viszont az időmérőkön megspórolt lágy gumikkal hasított szépen, hatodik volt, a 18.-ról indulva.

Perez tovább akciózott, lezúzta Sutilt, kapott érte áthajtásost. Négy kör vissza, Button lehagyta Massát, Hamilton befogta Vettelt. Két kemény, de sikertelen próbálkozás után Hamilton egy rövid egyenesben lenyomta Vettelt, a McLaren idei első futamgyőzelme küszöbén.

Idő közben Webber már a negyedik helyen állt. Három kör még, Hamilton, Vettel, Button, Webber, Rosberg, Massa, Alonso, Schumacher a sorrend. Webber simán leelőzte Buttont, s ha még egy kör maradt volna, még Vettel második helye is veszélybe került volna tőle. De így is bravúros, egyben figyelemre méltó, ami az ausztrállal történt.

Webber a tegnap még szapult csapatot dicsérte: "A verseny eleje elég kaotikus volt, egyáltalán nem tűnt egyszerűnek felzárkózni. Valahonnan a 15. körtől éreztem magabiztosnak magam, maradt még három szett lágy gumim. Az időmérő után a csapat nagyon sokat segített, hogy ne adjam fel, amiért nagy köszönet jár nekik."

Kínai Nagydíj, végeredmény:
1. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, 1:36:58.226 óra
2. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, + 5.198 másodperc
3. Mark Webber, Red Bull-Renault, + 7.555
4. Jenson Button, McLaren-Mercedes, + 10.000
5. Nico Rosberg, Mercedes, + 13.448
6. Felipe Massa, Ferrari, + 15.840
7. Fernando Alonso, Ferrari, + 30.622
8. Michael Schumacher, Mercedes, + 31.206
9. Vitalij Petrov, Lotus Renault, + 57.404
10. Kobajasi Kamui, Sauber-Ferrari, + 1:03.273 perc
11. Paul Di Resta, Force India-Mercedes, + 1:08.757
12. Nick Heidfeld, Lotus Renault, + 1:12.739
13. Rubens Barrichello, Williams-Cosworth, + 1:30.189
14. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari, + 1:30.671
15. Adrian Sutil, Force India-Mercedes, + 1 kör
16. Heikki Kovalainen, Team Lotus-Renault, + 1 kör
17. Sergio Perez, Sauber-Ferrari, + 1 kör
18. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, + 1 kör
19. Jarno Trulli, Lotus-Renault, + 1 kör
20. Jerome D Ambrosio, Virgin-Cosworth, + 2 kör
21. Timo Glock, Virgin-Cosworth, + 2 kör
22. Narian Karthikeyan, HRT-Cosworth, + 2 kör
23. Vitantonio Liuzzi, HRT-Cosworth, + 2 kör

Nem ért célba:
Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari

Leggyorsabb kör:
Webber, 1:38.993 perc

A világbajnokság állása:
1. Vettel 68       
2. Hamilton 47       
3. Button 38       
4. Webber 37       
5. Alonso 26       
6. Massa 24       
7. Petrov 17       
8. Heidfeld 15       
9. Rosberg 10      
10. Kobajasi 7      
11. Schumacher 6      
12. Buemi 4      
13. Di Resta 2      
14. Sutil 2      

Konstruktőrök:
1. Red Bull-Renault 105
2. McLaren-Mercedes 85
3. Ferrari 50
4. Lotus Renault 32
5. Mercedes 16
6. Sauber-Ferrari 7
7. Toro Rosso-Ferrari 4
8. Force India-Mercedes 4

Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
100%
Hozzászólás
Neved:
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto: Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Megjegyezzem?
Regisztráció
Céges regisztráció

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, add meg az e-mail címed és elküldjük neked.

E-mail:

Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar