Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Lép a verda
Megcsináltam egy jávorszarvast
2011. január 20.

Nincs rá bizonyítékom, sajnos. Nem tudtam lefotózni, hiszen egyedül ültem az autóban, és épp vezettem és kikerültem és egyáltalán nem is volt betervezve a vészmanőver és különben is. Örülök, hogy sikerült, örült neki rajtam kívül az előttem haladó audis és a mögöttem rémüldöző furgonos is.

Tetszik tudni, a jávorszarvas-teszt az a valami, amin anno elhasalt, pontosabban felborult a Mercedes A-osztály, és aminek - többek között - köszönhetjük az ESP-t, a menetstabilizáló elektronika bevezetését, a biztonságosabb közlekedést. A teszt kábé annyiból áll, hogy 60-70-es tempónál kikerülést imitál az ember vészfékezéssel, szlalommal, heveny kormányzással, megállással, hálálkodással.

A minapi szituációban persze nem volt jávorszarvas. Semmilyen szarvas nem volt. Csupán egy szarvasbaki, ami után a híradásokban valószínűleg a "személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős" című lemezt kellett volna föltenni.

Történt, hogy az M7-es kivezetőről kanyarodtam jobbra föl az M0-sra. Szép hosszú, tempós ív, a megengedett sebesség azt hiszem, 60 km/h. A kanyarból kiérve kétsávos úton találjuk magunkat, a balos küld az M0-sra, a jobbos az M1 felé terel.

Gyorsítottam, terveztem elérni a jó 80-at, amivel aztán majd végigszívok a nulláson. A bal oldali sávban három autóból álló, lassabb konvoj tűnt fel, a jobbosban pedig egy balra tartó és indexelő kisteherautó, de olyan csigatempóban, hogy úgy döntöttem, minél előbb meg kell előznöm, most.

Ergó gyorsítok tovább, kábé 80-85-re (juj, törvényt sértettem), a furgon pont megvan, a konvoj utolsó tagja, egy A4-es Audi nagyjából 30 méterre - oké, ők is biztos gázt adnak, mindenki felveszi a ritmust, rendben. Aha...

Látom felvillanni az Audi féklámpáját, fogalmam nincs, mi van, de időm zéró, satufék, már elképzelem a homlokomban a négy karika dombornyomát némi légzsákos rásegítéssel és üvegszilánkokkal, el kell rántanom a kormányt, muszáj. A perifériás látásom azt mondja, tényleg túlhaladtam a kisteherautón, agyam zöld utat ad a kezemnek na meg a jobb lábamnak is.

Tehát 80-85-nél jobbra rántás vészfékezéssel, egyenesbe hozás, imádkozás. És hurrá, senkinek, semminek nem esett baja. Mögöttem a teherautós vészvillogva, ő sem rongyolt belém, igaz, alacsonyabb tempóról és egyenesen, de megállt. Én az audis elé kerültem, s a visszapillantóban látom, hogy tapsol és felmutatja a hüvelykujját - köszöni, hogy nem ütköztünk össze, én is.

A technikának, az ESP-nek, a Mazda2 stabilitásának, a szerencsémnek, a szerencsénknek. És, hogy ki, mit csinált? Egy - talán német rendszámos - BMW az utolsó utáni pillanatban hirtelen jobbra húzott az M1-es felé, csak úgy... Mögötte egy nem emlékszem, milyen márkájú kocsi satu (egyenesen), Audi satu (egyenesen) és én meg a kis Mazda satu, jávorszarvasosan.

Hát így. Nyilván nem ez volt a célja a tévelygő turistának, de akkor is danke, jó tudni, hogy tényleg dolgozik az a fránya elektronika, megéri a pénzét, és lehet rá számítani a bajban. Tizenpár éve hasonló szituációban keresztbe-kasul csúszkáltam egy Suzuki Swifttel, megcsíptem egy padkát, két másik autós összeütközött, nem volt vicces. Akkor egy kutya ugrott elő az árokból, egy skodás néni félrerántotta a kormányt, ja, és szemből is jöttek. Mazda2-teszt hamarosan.

Kántor István

Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
93%

Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Megjegyezzem?
Regisztráció
Céges regisztráció

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, add meg az e-mail címed és elküldjük neked.

E-mail:
Én is hozzászólok...
Neved: 
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto
Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!

Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar