Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Felező díjcsomag
Prémium limuzin 5 millióért
2010. december 18. - Várkonyi Gábor
Szaráradat, horror sztorik, mesemondás. Csodák nincsenek, jó autó azért van...

Gyakran visszatérő feladvány mostanában 5 millió forint környékén csemegézni prémium limuzinok között. Viszonylag szűk a kör. Prémium, tehát a japánok közül legfeljebb a Lexus IS és a Honda Accord rúghat labdába, nagy jóindulattal a svéd szekciót a kifutott S60 képviselheti, alulról csusszan be a németek részéről a Passat, de az alapvető kívánság általában a BMW, Audi, Mercedes szentháromság valamelyikére redukálódik.

A Lexus IS érdekes kérdés: nem annyira ritka hazánkban, mint gondolnánk, az első darabok a második generációból már jócskán 5 millió alatt kelletik magukat, a normálisabbak azért közelítenek a plafonnak szabott árhoz. Viszonylag sok Lexus került be szürkeimport révén Magyarországra, szemfüles kereskedők kihasználták azt, hogy például Németországban sok Toyota-értékesítő olykor még a hazai importőr bekerülési árainál is jobb feltételekkel adhatott autókat, csomagban.

A Lexus-használók általában márkaszervizben szerizeltetik autójukat és az átlagosnál jobban vigyáznak rá, sok megkímélt példányból lehet válogatni. A motorkínálat a Toyotából ismert erős, de problémás motor hírében álló 177 lovas dízelre, illetve a finom, de sokat fogyasztó hathengeres benzinesre korlátozódik.

Volvo? Álprémium-fílinges

S60-ból sincs kevés: itthon a svéd autók eleve népszerűbbek (arányaiban nézve a dolgot), mint Európa nagyobb országaiban. Mivel kifutó modellként sok igen jól felszerelt autót dobott piacra az importőr, időnként nagyon csábító áron lehet kifogni fiatal, "fullos" darabokat. A D5 az érzékenyebb mai dízelek között a strapabíróbbak közé tartozik, ráadásul szép a hangja, mivel öthengeres.

A S60 technikája viszont több mint egy évtizedes, helykínálata átlag alatti, vezetési élménye, khm, visszafogott - nem autóbuziknak van kitalálva. Aki ezzel meg tud békélni, az kb. Passat-áron kaphat álprémium-fílinget. Van, akinek ez kell... Egy dolgot azonban mindenképpen érvként lehet felsorakoztatni a Volvo mellett: használói, csakúgy mint a lexusosok, általában kímélően, mondhatni lagymatagon vezetnek, ritkább köztük a széthajtott autó.

Honda? Még nem. VW? Szaráradat, CR TDI

A Honda Accord esetében az 5 millió jelenleg még egy kicsit kevés ahhoz, hogy biztosan beletaláljunk egy jobb vételbe az aktuális sorozatból, a régiért meg már nem igazán adnék ennyi pénzt, szóval ebben a konkrét kategóriában inkább elméleti lehetőség. Egyébként ajánlott, de erről később, másik posztban.

A Volkswagen Passat nem igazán prémium, de ennyiért, főleg azért, mert kifutott modellről beszélünk, kifejezetten jó vételeket lehet találni. Mivel tömegtermék, a nyugatról ránkzúditott szaráradat szépen letörte a normális példányok árát is. Ne felejtsük a horror sztorikat a 2.0 PD TDI-k bevezetés körüli betegségeiről sem, az sem tett jót a Passat addigi példás értéktartásának. A kinti, mesemondós történetekkel felturbózott autókat nyugodtan felejtsük el, csak sok kilométeres vagy törött autókat hoznak a kereskedők, a normális Passat nyugaton is érték.

Ellenőrizhető előéletű magyar autókból is akad bőven 5 M körül akár 1,5-2 évesen is, ha tudunk kompromisszumot kötni extrák ügyében. Ha nem, akkor 3 éves Highline-ok sem ritkák igen kevés kilométerrel. Javaslom a CR TDI-ket a széria végéről. Simább a járása, halkabb, és állítólag eddig gondtalan, de idővel, több szerviztapasztalattal a hátunk mögött majd beszámolok ennek valóságtartalmáról.

BMW? Nincsenek csodák

A BMW 3-as sorozata viszonylag öreg már, az 5-ös pedig le is lett váltva. A 3-as szűk, de vezetési élményben verhetetlen. Hátsókerekessége sokaknál hátrány, van, akinél kifejezetten előny. Egy biztos: széthajtott, elfáradt darabokra itt a legkönnyebb "rátalálni", viszont nehéz kiszűrni, mert tartós szerkezetű az autó. Ha úgy igazán véres már a torka, akkor minimum 350 ezer fölötti futásról beszélhetünk biztosan. Sajnos az óraállás ritkán mérvadó. Keveset adtak el itthon belőle ahhoz, hogy stabil kínálatról lehessen beszámolni jó minőségű, lekövethető előéletű autókból. A kintiekről csak annyit, hogy érdemes tájékozódni a külföldi használtautós portálokon a valósan keveset futottak áráról. Hamar kiszámolható, hogy lehetetlen annyiért olyan autót hozni, amennyiért és amilyet elvileg itthon kínálnak némely kereskedők. Nyugodtan meg lehet venni a 318-ast is, nem csak a 320d létezik a világon, és alig megy rosszabbul.

Ötösből olykor jobbakat lehet kifogni, mint 3-asból, de a negatív dolgok is hatványozottabban érvényesek rá. Ötmillióért legfeljebb négyhengereseket lehet venni reálisan 150 ezer kilométerrel, ha tartani akarjuk magunkat ahhoz, hogy négy évnél ne legyen idősebb a kiszemelt autó. Csodák nincsenek, főleg nem a BMW-nél. A legkelendőbb, legkeresettebb prémium autókat itthon, jól extrázva, kevés kilométerrel, biztos háttérből nem fogják elkótyavetyélni. Ha igen, akkor a végén mi húzzuk a rövidebbet. Mindig.

Mercedes? Inkább E, mint C

A kifutott E-osztályt nagyon tudom ajánlani, főleg akkor, ha a frissítés utáni, tehát a 2007-es modellévű autókat nézzük. Kiforrott, onnantól már nagyon megbízható, klasszikus prémiumautót vásárolhatunk nem túl sok pénzért. Rengetek taxit hordanak be kintről, ezeket már nehezebb felismerni, mint régen. Az elefántcsont szín csak fólia, alatta fekete vagy ezüst autók rejtőznek. Nyilván, hiszen azt lehet eladni.

A C-osztályt azért nem ajánlom jelenleg annyira, mert az E-k jobban felszereltek és lényegesen szebbek közel ugyanannyiért, mint a kisebb testvéreik, tehát ár-érték arányban használtan jobbak.

Audi? Egy A6-os lett a befutó

Az Audinál hasonló a helyzet. Az aktuális A4 még nagyon fiatal ahhoz, hogy legyen belőle jó 5 millióért. Nincs is. Mármint egyáltalán. A régi meg szűk. Legalább szerethető. Meg lehet venni még újonnan Exeo néven... Az A6 viszont bőven belefér 5 millióért, akár még quattróként is, ha megbékélünk a 200 ezer kilométerrel. Nem feltétlenül sok, ha rendesen volt szervizelve.

A reálisabb és ésszerűbb forgatókönyv mégis az, hogy kis dízellel, kézi váltóval, egy átlag Passat fenntartási költségeivel magyar, elsőtulajos autót fogunk ki, alvázszám szerint lekövethető szervizmúlttal. Így tettünk mi is legutóbb. Egy igen jól felszerelt négyéves, kereken 100 ezer kilométert futott A6 lett a befutó, és kicsivel a kitűzött ár alatt maradtunk átírással együtt.


A Felező díjcsomag blogban Várkonyi Gábor szakértő, tanácsadó és kereskedő jóvoltából segítünk eligazodni a használtautós dzsungelben. Konkrét eseteken keresztül mutatjuk be a neppervilágot úgy, ahogy arról sehol máshol nem olvashatsz. Kérdéseid, észrevételeid a szerkesztoseg@automobil.hu címre küldheted el.

Ha tetszett, oszd meg másokkal is:


Kérjük értékeld a cikket:
Kattints arra a csillagra, amennyire
értékeled a cikket! Köszönjük!
75%
Hozzászólás
Neved:
Biztonsági kérdés: Írd ide, hogy auto: Erre a spam védelem miatt van szükség. Köszönjük!
pengo85 2010. december 31. 11:31
Tetszik ez a kis összesítés mert pont tavasszal szeretnék vásárolni egy Audi A4-et és ebben még ti is megtudtatok erősíteni, hogy jó választás :) B.U.É.K.

Napi ajánlat
Telitalálat az új Subaru WRX

Telitalálat az új Subaru WRX

Tanulmányként mutatkozott be New Yorkban az új Subaru WRX.
Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Sportosabb lett a Chevrolet Camaro

Bemutatkozott a megújult Chevrolet Camaro és egy új csúcsmodell.
Itt az új magyar luxusautó

Itt az új magyar luxusautó

A Mercedes-Benz CLA legnagyobb ellenfele, az Audi A3 Sedan is Magyarországon készül. Bemutatkozott.
Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Monacót építenek Győrben az alternatív autóknak

Hetedszer rendezik meg Győrben az alternatív hajtású autók versenyét, a Széchenyi Futamot.
PARTNEREINK:
Heti Válasz Otomoto.hu Betegszoba.hu - Orvosiszótár.hu egészségügyi közösségi portál Nyereményfigyelő Médiahullám - ingyenes online médiaelemző szolgáltatás CityAutoRent autókölcsönő Hírmédia.hu HírSEO - hírek a weboldaladra 5 perc alatt GameStar